dilluns, 10 de desembre del 2018

Matinal a Prenafeta, 9 de desembre del 2018

Matinal organitzada a última hora per whatsapp. Son cinc els que ens trobem a les 9 del matí a la Muralla. Anem fins a Prenafeta i deixem el cotxe al final del poble, a la font d'en Guàrdies. D'aquí agafem el GR que va cap a l'Illa. A recer del vent, l'anem seguint i passem per la Barceloneta (grup  de masies enrunades). A l'entrada de l'Illa ens desviem pel senderó que puja a Miramar. Quan trobem el camí, ja veiem les antenes que hi ha al del cim i en deu minuts som a dalt la Cogulla (785 m). Com que fa molt de vent no ens hi quedem ni un minut, baixem de seguida a buscar un recer per poder esmorzar. Continuem camí seguint unes torres elèctriques fins al tossal de Somareta (767 m), on també hi trobem antenes. Continua fent molt de vent i reculem fins al camí de Miramar per agafar-ne un a recer del vent i que va a la serra Carbonera.  La crestegem, però el fort vent no ens deixa contemplar massa les vistes que tenim a cada banda. Fem cap a una rasa que baixa i s'ajunta amb el camí del castell de Prenafeta. El visitarem un altre dia, avui és tard: són les 2. Hem fet una circular de 14 km molt maca, encara que sense tant de vent ho hagués sigut més.