dimarts, 15 de gener del 2019

Matinal a Poblet,13 de gener del 2019

Com sempre ens trobem als "pagesos" a les 8 del matí. Avui fa una mica de fresca, -2º. Som 12 de colla: 7 colomins i 5 excursionistes de Tous que s'han afegit a la matinal. Ens desplacem fins a les Masies, tocant a Poblet. Deixem els cotxes i a 3/4 de 9 comencem a remuntar pel barranc de la Pena. Quan som a la pedrera de l'Escolta, agafem la senda del Mata-rucs, que fent ziga-zagues va pujant dret amunt. Pel camí anem trobant algunes mines abandonades (de ferro i de carbó). A 3/4 de 10 arribem al pou de gel de la Pena (al 1835 va passar a ser propietat del Ministeri d'Hisenda i al 1904 va servir d'habitatge i d'assecador de pinyes). Després de visitar-lo, pugem una mica més fins a la casa forestal de la Pena, on busquem un racó per esmorzar. Fa fred i ens hem trobat algunes basses amb l'aigua glaçada. Amb la parada d'esmorzar hem agafat fred, però de seguida ens el fem passar amb la pujada fins al mirador de la Pena. No ens hi estem gaire, perquè hi fa molt de vent. Seguim pujant fins als plans de Sant Joan, on ja no fa vent i el sol comença a escalfar. Quasi planejant fem el pic de l'Àliga (1.052 m), des d'on tenim unes bones vistes. Són quarts de 12 quan comencem a davallar per la senda del Colom. Pel camí trobem unes roques anomenades els Frares Encantats i més avall, la cova de Fra. Maginet. Finalment sortim al mig de la pedrera de l'Escolta. Un tros més i ja som als cotxes. Hem fet una volta de 12 km per uns camins molt arreglats i uns boscos espectaculars.