dimarts, 28 de gener del 2020

Matinal a la serra de Comaverd, 26 de gener del 2020

Sortim de Santa Coloma cap al coll de Deugràcies, on agafem la carretera de Vallespinosa. Al km 4 arribem al coll de Puig de Gaigs. Deixem el cotxes, carreguem motxilles i amb molta boira comencem a enfilar-nos per la serra de Comaverd. Passem el coll de Maldà, on hi ha el puig de Comaverd (902 m) a dues passes, però no hi pugem. Anem seguint la carena i un tros més endavant ens desviem per anar a la cova Cavitera. Hi volíem esmorzar però hi ha molta humitat. Reculem per reprendre la carena i arribem al Cogulló (881 m). Un tros més enllà hi ha el Roc del Cogulló, des d'on tindríem molt bones vistes, però avui no es veu res. Davallem el roc per una escala i unes cadenes i busquem un recer per esmorzar. Continuem, ara ja seguint el GR-175 Ruta del Cister, fins el coll de Sàrria, on trobem el camí a Vallespinosa. Passem per davant del mas enrunat de Cal Palatí. Avui tenim feina a travessar uns barrancs que normalment estan secs. Remuntem fins al coll de Valls i d'aquí ja baixem cap a Vallespinosa, des d'on farem un tros de carretera fins a trobar el camí que puja a Sant Miquel (948 m). Són 3/4 de 2 quan fem el cim, encara amb boira. Fins als cotxes hi tenim uns 20 minuts, avui farem una mica tard. Hem fet una bona volta de 19 km amb força desnivells, però l'haurem de tornar a fer un altre dia que estigui clar perquè avui no hem pogut veure res i és una excursió amb molt bones vistes.