dilluns, 19 d’abril del 2021

Matinal a la Punta Alta, 18 d'abril del 2021

A les 8 com sempre sortim de la Muralla, avui direcció als Fontanals. Passada l'ermita de Sant Salvador agafem un senderó que ens porta fins a Guialmons, on ja enllacem amb el camí a la Punta Alta. A 2/4 de10 ja hi som, però des d'aquí no tenim gaire visibilitat ja que estem envoltats de pins. Així que carenegem una mica fins a la propera punta des d'on hi ha molt bones vistes i ens hi parem a esmorzar. Continuem per la carena, ara direcció al mas de les Planes i baixem fins al mas, on agafem un senderó que puja per l'obaga de les Forques fins a dalt la carena. La seguim una bona estona fins a l'alçada de la font del Clarassó, on agafem direcció a Sant Gallard. Quan som a la font del Carraca remuntem cap al roure monumental, on la canalla s'hi torna a emparrar (aquest tros de camí ja l'havíem fet la setmana passada al revés). Continuem i anem a sortir a la carretera de Bellprat, més amunt del pont del coll Roig. Pugem direcció a les granges del Boredes fins al coll de Bellprat. Un tros més amunt, als plans del Vidu, agafem el senderó del Senglar i anem a sortir al coll Blanc. Creuem la carretera per agafar el camí Vell de Vilafranca. Després de travessar el torrent del Claret, que baixa sec, ens trobem que han arreglat el camí no fa gaire fins a la capelleta de Sant Magí, on ens fem la foto de grup. Pels Reguerons, acabem d'arribar a la vila. Ens ha fet molt bo i amb bona companyia hem passat el matí.