dilluns, 1 de novembre del 2021

Sortida a l'Olla del Montmell, 31d'octubre del 2021

Avui anem a la Juncosa de Montmell i deixem els cotxes a l'entrada del poble. Són quasi les 9 quan comencem a caminar per carretera fins a trobar el camí que baixa fins a la plana Joana. D'aquí anem remuntant per un barranc sec cap a la cova Gran, una balma. Continuem per un senderó molt dret cap al puig de la Cova (671 m), on parem per esmorzar. Per pista seguim la carena de la Cativera, pujant i baixant fins al coll d'Arca, on travessem la carretera. Per un altre senderó molt dret pugem cap el Montmell. A les 12 arribem al puig de la Talaia (861 m), el punt més alt i amb bones vistes. Anem carenejant cap a la creu de la Talaia (758 m), on ens fem la foto de grup. Davallem una mica fins al peu del castell, on tres companys es retiren per poder ser a dinar a casa. La resta pugem al castell de Montmell (780 m), només hi queden quatre parets però hi ha molt bones vistes. Reculem i baixem cap a l'ermita de Sant Miquel, que està una mica amagada. Són quarts de 2. Visitem l'ermita enclastada a la roca i pensem que és un bon lloc per dinar. Després de menjar quatre panellets i acompanyar-los amb moscatell i cigalons,  reposem una estona. Reprenem la marxa baixant el collet de Sant Pere, fem una mica de pista i de seguida agafem un senderó per on farem l'última pujada forta fins al puig de les Forques (710 m). Ja dalt la carena, l'anem seguint fins al puig del Migdia (689 m) i després fins a la roca de l'Àliga. A partir d'aquí costa avall fins a la carretera de Montmell. Ha fet molta calor i hem fet just d'aigua, però trobem una font on podem fer un bon trago, tot i que no és gaire bona. Acabem anant a fer la cerveseta al bar. Hem fet una circular que encara no arriba als 13 km (l'Olla de Montmell), però és un trencacames, ja que només fas que pujar i baixar, i hi ha alguns trossos molt drets. Tot i això, ha estat una sortida molt maca.