dilluns, 24 de gener del 2022

Matinal a Querol, 23 de gener del 2022

Avui ens desplacem fins a Querol. Deixem els cotxes davant del restaurant. Travessant el poble anem fins a la font de Querol, on agafem un senderó que puja molt dret des del començament i va bé per fer-nos passar el fred. Anem trobant alguns racons ben gebrats. A dalt fem cap a una pista i a un centenar de metres trobem el camí Nou de Montagut, que seguim fins a dalt el coll del mateix nom. Aquí trobem la carretera cap a Bonany, però la deixem de seguida per agafar el camí que puja a Montagut. Passen de les 10 quan fem cim (963 m). Avui no hi ha garie bona visibilitat, hi ha terbolina. Esmorzem al sol i després de fer-nos la foto davallem cap a l'ermita de Sant Jaume, on agafem el camí de Sagraments fins a trobar el que baixa al mas de l'Aranya: aquest és un indret molt maco amb vistes espectaculars. Continuem davallant cap el torrent Roig i anem a sortir al pont de Requesens, on trobem la carretera de Querol. En fem una cinquantena de metres i trenquem pel camí del molí de Conillera, que, perdut enmig de la vegetació, val la pena visitar. Remuntem una mica per anar a buscar el camí de Cal Camadall, que deixem aviat per baixar cap el riu Gaià. Passem per sota la roca del Benet i per la casona, i un tros més avall trobem el riu tot glaçat i un racó espectacular: el gorg Negre, on s'havia volgut fer una presa i hi ha una tolla molt gran enmig de l'engorjat. Continuem avall seguint el riu per un antic regueró que feien servir per regar els horts. Trobem un pont per creuar el riu i fem l'última pujada fins a Querol. La caminada no ha sigut molt llarga (15 km), però hi ha hagut uns forts desnivells. Ha valgut la pena: bon dia, bons paisatges i bona companyia.