dimarts, 17 de maig del 2022

Sortida al refugi Cap de Llauset, 14-15 de maig del 2022

Sortim de Santa Coloma a les 7 del matí. A El Puente de Montañana ens parem a esmorzar i després continuem cap a Aneto, un poblet a tocar de la boca sud del túnel de Viella. Per una pista molt llarga pugem fins al barranc del Clot, on entrem en un túnel d'1km que ens portarà fins al pàrquing  de la presa de Llauset (2.200 m). A 2/4 de 12 comencem a vorejar l'embassament i ja al final remuntem cap a l'estany de Botornàs, que encara està gelat. Des d'aquí ja veiem el refugi. Un tros més de pujada i a 1/4 de 2 ja som a la terrassa del refugi Cap de Llauset (2.425 m) dinant. A la tarda hi ha predicció de pluja, però com que està clar anem a fer una volta amb raquetes fins a l'estany Cap de Llauset. També pugem fins a un coll des d'on podem veure a l'altra banda l'estany Negre tot gelat. Baixem cap al refugi i només arribar comencen a caure les primeres gotes. Són 2/4 de 5. Acabem de passar la tarda jugant a diferents jocs de taula fins a 2/4 de 8 que ens donen el sopar. A les 10 ja som al llit.
Diumenge, Sant Isidre. Ens llevem a 2/4 de 7 i a 1/4 de 8 comencem a caminar amb la intenció de fer la tuca de Cap de Llauset (2.854 m). Anem amb grampons i la neu està més gelada, però déu-n'hi-do el que ens enfonsem. Pugem per una canal fent ziga-zagues conjuntament amb altres esquiadors. Quan arribem a dalt al coll, són 3/4 de 9. Mirem cap a on hem d'anar i veiem una clapa de neu molt exposada. Decidim canviar de ruta. Uns pugen al pic sense nom que està a tocar del coll, els altres baixem una mica i anem a la canal del costat cap al coll de Ballibierna i els estanys del mateix nom. Fa un dia espectacular, però la neu és massa tova. El paisatge, magnífic. Després de fer una volta baixem cap al refugi, on ens trobem amb la resta d'equip. És 1/4 de 12. Mengem una mica, carreguem tot el material que havíem deixat al refugi i tot just arrencar veiem com l'helicòpter de la Guàrdia Civil fa el rescat d'una noia que s'ha trencat el turmell. Reprenem la davallada cap a la presa de Llauset. És la 1 quan hi arribem, bona hora per canviar-nos i anar a buscar un restaurant per dinar.