dimarts, 21 de juny del 2022

Santa Coloma -Montserrat ,18-19 de juny del 2022

Som una bona colla els que ens trobem a les 6 de la tarda a la Plaça per anar fins a Montserrat. A 1/4 de 7 sortim direcció al molí de la Torre, Collblanc i la font de Nadal, on comença la zona cremada. El coll de Bellprat està desconegut. Davallem fins al poble i, per la carrerada, pugem fins al castell de Queralt. Són les 8 i 10 quan agafem la serra de Miralles cap a la Censada. Aquí, a 3/4 de 10, ja ens espera el primer avituallament. Sopem, carreguem d'aigua, hi ha algun canvi de personal i continuem amb frontals ja que la lluna no ha sortit. Pugem cap a la serra de Collbàs, és llarga i podem cotemplar les llums d'Igualada per una banda i les de Carme per l'altra. Quan som a l'ermita de Collbàs, per pista ampla, anem tirant fins a la Pobla de Claramunt. És la 1 i 39  i ja ens espera el segon avituallament. Ens refresquem, piquem una mica, fem un repàs als peus, hi torna haver un canvi de personal i continuem també per pista ampla un bon tros fins que trobem el senderó que puja a Cal Jaume Bruguers. Ara podem anar sense frontals perquè ja hi ha una lluna quasi plena. Més amunt veiem la silueta del castell de Castellolí i, a dalt el pla dels Cirerers, fem cap a l'antic sanatori Mas Muset.  Anem tirant fins al coll del Bruc, on travessem la carretera. Més endavant entrem a la urbanització, on, com cada any, els gossos ens animem. Passem per Sant Pau de la Guàrdia. Aquí agafem el camí cap al coll de les Torres, des d'on fent un crit ja ens senten els de l'avituallament de Can Massana. Són les 5 i 50 i ja comença a clarejar el dia. Reposem i ens refresquem una mica, se'ns afegeix personal i ja tornem a ser 20 els que farem l'últim tram. Anem cansats, però a l'alçada de la Foradada encara n'hi ha uns quants que tenen força per pujar-hi. Aquest any anem tard i el sol ja ha sortit. A les 8 i 41 entrem al monestir de Montserrat, una hora més tard que l'any passat, però no volem batre cap rècord, sinó arribar-hi bé. Després de fer-nos la foto de grup, uns van a veure la Moreneta i altres anem marxant amb els companys que ens han vingut a buscar amb cotxes. Un any més una sortida espectacular!