dimarts, 8 de novembre del 2022

Matinal a la Farena, 6 de novembre del 2022

Avui hem fet un bon grup per anar a la Farena (serra de Prades). Deixem els cotxes a l'entrada del poble, a 616 m. De seguida agafem un senderó que puja dret al grau de Roquerol. Després de fer alguna parada per agafar alè arribem a dalt el grau, on parem per esmorzar amb unes vistes espectaculars. Continuem cap a la font del mas de Mateu i d'aquí anem cap a sota una cinglera que fa de balma, on hi ha encastat dins la roca el mas del Roquerol, assolellat i amb vistes impressionants. Seguim la cinglera pel costat del roquer de la Cansalada i anem a sortir al coll Viladecabres. Aquí seguim el camí carboner fins al coll de la cova Fumada. Fem una grimpada i ja som a la mola dels Quatre Termes i a tocar de les Tres Creus (1.127 m). Fem un tros de camí planer i arribem a la taula dels Quatre Batlles. Com que ens hem entretingut contemplant les vistes, hem d'escurçar la matinal i davallem cap al mas de Mateu (hi passem per davant sense veure'l perquè la vegetació se l'ha menjat). Un altre cop som al grau del Roquerol, però baixarem per un altre costat per no repetir el que hem fet de pujada. Un cop a la Farena, busquem un racó a la plaça Vella per fer la foto de grup. Uns marxem cap a casa i d'altres es queden dinant per les contrades.