dimecres, 15 de febrer del 2023

Matinal a Prenafeta, 12 de febrer del 2023

Per fer la matinal d'avui ens desplacem fins a Prenafeta. Deixem els cotxes a la font d'en Guàrdies, on ja agafem el camí al castell. Està glaçat i hem de vigilar a no fotre'ns una morrada. A la cruïlla que puja al castell, ens desviem i agafem un senderó  que s'enfila cap a la serra Carbonera.  Un cop a dalt, hem d'anar crestejant i superant algun tram delicat. Tenim unes vistes espectaculars i el dia acompanya molt. Al final de la cresta arribem sota el tossal de la Somerota, on parem per esmorzar. Continuem baixant per un tallafoc molt dret fins a l'alzina Grossa, on agafem el camí del Prat fins que trobem el camí ral a Montblanc, que remuntem fins al coll de Prenafeta. La intenció era pujar al tossal Gros, però quan portem una bona estona de camí ens adonem que no anem bé i hem de recular fins al coll, on tenim el camí del tossal Gros 20 m més endavant. Com que hem perdut molt de temps, decidim deixar-ho per a un altre dia i davallem cap al castell de Prenafeta i ens hi fem la foto de grup. Acabem de baixar fins als cotxes i tornem cap a Santa Coloma. A l'entrar a la vila ens toquen les 2.