dimecres, 10 de juliol del 2024

Sortida a la Vall d'Aisa, 6-7 de juliol del 2024

Dissabte a les 4 de la tarda, ens trobem a la Muralla cinc excursionistes per fer la sortida. Tres marxem amb cotxe i els altres dos, amb una furgo camperitzada. Agafem direcció a Osca i passada la ciutat fem una parada per estirar les cames. Continuem fins a Villanúa, que és passat Jaca. Aquí tenim allotjament en un alberg. Fem unes quantes voltes pel poble esperant l'hora d'anar a sopar al bar La Estrella --ens ha fet gràcia el nom. Passades les 10 ens retirem per anar a dormir, uns a la furgo i els altres a l'alberg.
Diumenge. Ens llevem a les 7 i després d'esmorzar ens trobem i agafem els cotxes per anar fins al poble d'Aisa, que és a l'entrada de la vall. Amb un sol cotxe continuem fins al final d'una pista asfaltada, el pàrquing La Cleta. A 1/4 de 9 comencem a caminar, primer seguim la pista i de seguida comencem a emparrar-nos prats amunt. El lloc és espectacular. Al cap d'una hora i mitja arribem a la zona càrstica: tot un rocallam esquerdat, que amb poca neu és molt perillós. Avui només hi trobem clapes de neu en alguna vora. Anem fent ziga-zagues per guanyar alçada i, quan portem dues hores i mitja, arribem a la Brecha del Aspe, on ens hem d'abrigar perquè hi fa molt de vent i és fred. Ja veiem el cim. Un tros més de pujada i, quan fa poc més de 3 hores que caminem, arribem al pic Aspe (2.645 m). No ens hi estem massa, fem la foto de grup, mengem una mica i avall ràpid fins haver passat el coll, on fa més bon temps. A poc a poc anem davallant els 1.177 m de desnivell i els cinc quilòmetres de pujada que hem fet. Al cap de 6 hores ja tornem a ser a baix, a la vora del riu Estarrun, on ens refresquem els peus i una valenta s'hi tira de cap. Fresquets anem cap a Aisa on farem un bon dinar. És un lloc no massa conegut amb una vall espectacular i uns cims que no són tresmil però valen molt la pena.