dilluns, 5 de juliol del 2021

Infiernos, 5 de juny del 2021

El passat 4 de juny vam anar a dormir a Panticosa, uns en furgoneta (3)i altres al refugi de la Casa de Piedra (3 més), per l’endemà mirar de fer els Infiernos. Sortida hivernal de finals de primavera però amb força neu...
Després d’un parell d’hores de pujada, passem pel refugi de Bachimaña, on deixem part de material, i seguim el GR11 cap als Infiernos. Poc abans dels Ibones Azules, un companys ens abandona per lesió, i ens esperarà al refugi. Fem un most al coll dels Infiernos, amb el pic del Tebarrai que ens vigila. D’aquí pujarem per la ruta “normal” enacarant una pala de neu força inclinada. Després , molta pedra i una grimpadeta, i ja estem al cim 3075 mt. Aquí dinem en una revolada, i dos comencem a baixar, mentre els més forts, fan el pic Central. Baixem per la cresta que ens durà directament al coll. Vigilant , amb trams de neu i pedra solta. A les 7 de la tarda arribem al refugi, a punt per sopar després de 12 hores d’activitat. Cansats , però contents!!!
L’endemà baixem cap a Panticosa i fem el turista