diumenge, 25 de juliol del 2021

Sortida al Comabona, 24 de juliol del 2021

A última i hora i per whatsApp s'organitza un puja-i-baixa al Comabona. A les 7 del matí, amb dos cotxes 4x4, sortim de Santa Coloma cap a Martinet. Abans d'entrar al poble trenquem cap a Montallà i just també a l'entrada del poble agafem la pista cap al refugi Prats d'Aguiló. Després de 15 km de camí molt accidentat, arribem al pàrquing que hi ha a un centenar de metres del refugi. Són 3/4 de 10 quan comencem a caminar. Passat el refugi, el senderó comença a pujar molt dret. Al cap d'una estona, en un lloc encara amb arbres, ens parem a esmorzar. Mentre ho fem, van passant diferents grupets d'excursionistes que després anirem trobant. Continuem camí, ara és tot un pedregar fins arribar al pas de Gosolans. A les 11 i 20 som a dalt  la carena del Cadí, no fa calor i l'aire és més aviat fresquet. Ja hem fet el més dret. Ara anem carenejant cap al pic d'Aguiló i altres sense nom fins arribar al Comabona (2.548 m). Són les 12. Al cim no hi ha ningú, ho trobem fins i tot estrany. Les vistes..., no cal dir. Ens hi estem una estona contemplant-les i fent fotos. Quan continuem, davallem cap al coll de Tancalaporta (el nom li deu venir perquè hi bufa un vent de mil dimonis!). Voregem pel costat d'una muntanya fins al coll de Bou, on ja el senderó baixa molt dret fins a anar a trobar el bosc. Per un camí ben maco anem serpentejant fins arribar al refugi a les 3, hora de dinar. Ens entaulem i traiem els entrepans, delint-nos de la paella que s'estan fotent els del costat -ja ho sabem per un altre dia! Hem fet una sortida no molt dura, però molt maca: 10 km de circular i 700 m de desnivell. Un dia perfecte si, a l'arribar a santa Coloma, no haguéssim trobat la serra de Queralt en flames.