dimarts, 21 de novembre del 2023

Matinal a Montblanc, 19 de novembre del 2023

Som un bon grupet els que avui ens desplacem fins a Montblanc. Deixem els cotxes i agafem el camí de la Pasquala, que deixem de seguida per prendre un senderó que puja pel barranc del mateix nom. Un tros amunt passem pel costat del mas del Carreres, antiga teuleria. Anem guanyant alçada i ens parem a la font del Penitent, on ragen 4 gotes. Una mica més endavant ja xoquem amb la paret del Roquer del Penitent, una zona amb moltes vies d'escalada. Anem vorejant la paret i ens parem sobre una llosa per esmorzar, amb unes vistes espectaculars. Feta la feina, continuem i entrem a la cova del Lladre, on antigament s'amagava el bandoler Joan Serra (Detingut pels mossos d'esquadra, fou afusellat i esquarterat l'any 1815). Sortint de la cova, davallem cap al mas de la Pasquala i d'aquí remuntem cap als plans de la Vila. Hi ha una bassa d'aigua dels bombers, on alguns s'hi fan una bona remullada. Volíem baixar cap a les Cent Fonts, però ens trobem que al barranc de la Trinitat hi fan una batuda de porc senglar i hem de recular i agafar un camí més directe cap a Sant Joan de la Muntanya, on tenim una bona panoràmica de la Conca. Fem la foto de grup i una visita a l'ermita (A principis del segle XV, la princesa Eleonor d'Aragó hi va fer vida d'ermitana durant 16 anys). Baixem cap a Montblanc pel bosc del Gorrines i arribem als cotxes a quarts de 2.