dimarts, 3 d’agost del 2021

Sortida al pic Posets, 1 d'agost del 2021

Sortim de Santa Coloma a les 7 del matí cap a Eriste, un poblet tocant a Benasque. A Graus ens parem a fer un entrepà de la seva famosa llonganissa (botifarra). Durant tot el camí el temps amenaça pluja però només ens fa un ram molt curt tot just arribar al pàrquing d'Eriste. Aquí agafem un autobús que ens puja fins a la cascada d'Espigantosa. Amb les motxilles a l'esquena, comencem a caminar per un senderó dret  que salva els 600 m de desnivell fins al refugi Ángel Orus (2.100 m). Encara que està tapat, fa molta xafogor i arribem amarats. Ens canviem i dinem.  Comença a ploure i ho fa tota la tarda, però de tant en tant para i podem sortir a contemplar les vistes.  Pel covid el refugi ha de tenir les finestres obertes i fa més fred a dins que al carrer. A les 8 ens donen el sopar i, després de la sobretaula, a les 10 anem a dormir en una nevera (habitació). A les 6 sona el despertador. Baixem a esmorzar i a les 7, amb un dia molt clar, comencem la ruta. Per un camí de blocs enfilem amunt fins a la vall de Llardana, on travessem el riu per un pont de ferro que la natura ha destrossat. Aquí ens comencem a encarar per entrar a la canal Fonda, on aquest any només hi ha una mica de neu a dalt de tot. A les 9 i 20 ja som al coll de la Llardana (3.000 m). Entre boires i una mica de neu nova comencem a pujar cap a la cresta que, tret d'algun pas, es fa molt fàcilment. A les 10 i 40 fem el cim, el segon més alt del Pirineu: Posets (3.375 m). El dia està clar tot i alguna boira. Hi ha unes vistes impressionants. No som els primers d'arribar-hi ja que el refugi estava ple i tots teníem el mateix objectiu. Després de les fotos i menjar una mica, comencem a davallar. Trobem alguns grups pel camí que encara pugen. A 2/4 de 2 ja som al refugi, on dinem un plat combinat amb llonganissa de Graus. Després de passar comptes desfem camí cap a la cascada d'Espigantosa, d'on, a les 5,  surt el bus  que ens baixa a Eriste. Avui hem fet un desnivell de 1.245 m positius i hem baixat 1.845 m. Una mica cansats però satisfets, tornem cap a casa.